Op deze pagina vind je informatie over het verpakken van je bestelling. Ook vind je een overzicht van de verzendkosten van je bestelling. De verzendkosten brengen we (deels) in rekening. Daar tegenover staat dat je onze kaas altijd koopt tegen scherpe en actuele marktprijzen!
Kunnen jullie precies 1 kilo kaas afsnijden?
Dat is natuurlijk spannend! Misschien heeft u ons wel eens het precieze gewicht zien afsnijden op de markt. Maar de waarheid is; het lukt vaker niet dan wel. Omdat u natuurlijk wél voor 1000 gram (of 500 gram) betaald heeft garanderen we dat het totaal gewicht van de bestelling nooit minder is dan het gewicht waarvoor u betaald heeft. Het kan zijn dat een stuk kaas ietsje minder weegt, maar dit wordt dan altijd gecompenseerd met een ander stuk kaas uit uw bestelling. Zo krijgt u altijd waarvoor u heeft betaald.
Hoe wordt mijn kaas verpakt?
Alle kaas die u besteld wordt vers afgesneden en vacuüm verpakt. Vacuüm verpakte kaas is minimaal twee maanden houdbaar. Gewoonlijk sturen we je kaas in een kartonnen doos met voldoende opvul materiaal en eventueel een icepack (een wit zakje met vloeistof). Deze icepack kan gewoon bij het restafval.
Moet mijn kaas altijd gekoeld zijn?
Gewone Nederlandse kaas die vacuüm is verpakt en hoeft volgens de wet niet gekoeld bewaard te worden. Daarom kunnen we onze kaas ook prima per post verzenden. Wel vragen we je om de kaas na ontvangst in de koelkast te bewaren. Dan blijft het langer goed!
De vacuüm verpakking is lek gegaan. Is dat een probleem?
Een lekke verpakking is geen probleem voor de kaas maar het geeft schimmelvorming wel meer kans. Het is dus een goed idee om dit stuk kaas als eerste op te eten. Overigens kan je schimmel altijd wegsnijden van het oppervlak. De kaas zélf bederft niet. Oude kaas blijft natuurlijk iets langer goed dan jonge kaas of kruidenkaas.
Sturen jullie kaaspapier mee?
Standaard sturen we voor elk stuk kaas een stuk kaaspapier mee. In kaaspapier blijft je kaas langer vers.
Hoe wordt mijn kaas bezorgd?
U krijgt per email een melding wanneer de kaas onderweg is. In deze email staat een tracking-code waarmee u de bestelling kunt volgen. Als u niet thuis bent vindt er de volgende dag een nieuwe bezorgpoging plaats. Na twee pogingen wordt het pakket afgeleverd op een pick-up point. U wordt hierover geïnformeerd door de bezorger
Naar welke landen kunnen jullie verzenden?
Op dit moment verzenden we onze kaas naar adressen in Nederland, Duitsland, Mogelijk wordt dit in de toekomst uitgebreid met andere Europese landen. We zullen dit dan vroegtijdig op onze website aankondigen.
Wat zijn de kosten?
Voor onze kaas betaalt u altijd een scherpe prijs! Natuurlijk maken we wel wat extra kosten als we uw kaas verpakken en verzenden. Deze kosten berekenen we daarom (deels) door aan u.